Alf Tore Meling, initiativtaker bak undersøkelsen, syntes det er trist at kommunene ikke deler kunnskap og erfaring mer enn de gjør. Foto: Henning Aarset
Alf Tore Meling, initiativtaker bak undersøkelsen, syntes det er trist at kommunene ikke deler kunnskap og erfaring mer enn de gjør. Foto: Henning Aarset
Denne artikkelen er over ett år gammel. Den kan inneholde utdatert informasjon.

- Trenger felles forum for sosiale medier

Kommunene deler ikke kunnskap og erfaring om sosiale medier med hverandre, viser ny undersøkelse. Under fire av ti kommuner har en strategi for sosiale medier.

Mange av landets kommuner (81 prosent) og fylkeskommuner (100 prosent) har tatt i bruk sosiale medier. Til sammen har de bygd omfattende erfaring med bruk av sosiale medier, kanalforståelse, prosesser og hvordan nå målgruppene sine. Problemet er at de er dårlige på å dele kunnskapen og erfaringene de sitter på med hverandre.

Det viser en stor undersøkelse av kommunene og fylkeskommunenes bruk av sosiale medier utført av rådgivningsselskapet I all offentlighet og Distriktssenteret – Kompetansesenter for distriktsutvikling.