I 2013 la driftsteknikerne Arben Shurdhiqi (t.v.) og Glenn Ytterdahl legger ned i alt 38 rosa kumlokk i Oslo sentrum. Kumlokkene skal minne innbyggerne om hva som skal i toalettet. Kampanjen ble gjentatt i 2014. Foto: Magnus Knutsen Bjørke
I 2013 la driftsteknikerne Arben Shurdhiqi (t.v.) og Glenn Ytterdahl legger ned i alt 38 rosa kumlokk i Oslo sentrum. Kumlokkene skal minne innbyggerne om hva som skal i toalettet. Kampanjen ble gjentatt i 2014. Foto: Magnus Knutsen BjørkeFoto: Magnus Knutsen Bjørke
Denne artikkelen er over ett år gammel. Den kan inneholde utdatert informasjon.

Bruker litt mer på PR

Kommune-Norge bruker litt mer på ekstern PR og kommunikasjon.

  • Ifølge Kommunal Rapport sin Leverandørdatabase kjøpte norske kommuner og fylker kommunikasjonstjenester fra eksterne PR-rådgivere for nesten 32 millioner kroner i 2014. Det er en marginal økning fra året før. Da ble det kjøpt PR-tjenester for nesten 30 millioner kroner.

I 2014 kjøpte Kommune-Norge PR-tjenester fra 108 forskjellige leverandører, store som små. Året før kjøpte de tjenester fra 101 leverandører.