Stillingsannonser som utstillingsvindu

Språkspalta. En stillingsannonse er en fin mulighet til å reklamere for kommunen på. Ikke alle kommuner er like bevisst denne muligheten.
For mange ordblomster står i veien for budskapet i mange kommunale stillingsannonser, mener språkspaltist Agnar Kaarbø. Foto: Terje Lien

Vi starter på Helgeland, midt i landet, midt i leia, som det står i annonsen med overskriften: «Brønnøy 100 % fast stilling som Oppvekstsjef». Prosent skal her skrives med bokstaver. Oppvekstsjef er ikke egennavn, og kan derfor ikke skrives med stor forbokstav. Her er det mange kommuner som slurver.

Videre står det: «Brønnøy kommune har ledig en spennende og utfordrende stilling som oppvekstsjef. Innenfor området sitt ansvar og myndighet ligger for tiden grunnskole, SFO, barnehage, Barne- familiesenteret samt Kultur- og kompetansesenteret.»

Lese mer?

Jeg er abonnent

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Spørsmål? Kontakt oss på redaksjon@kommunal-rapport.no

Flere artikler om

Delta i debatten

Vi overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl. 07 og 24. Kommentarfeltet er nå stengt og åpner igjen kl. 07.00. Velkommen tilbake da!