Stillingsannonser som utstillingsvindu

Språkspalta. En stillingsannonse er en fin mulighet til å reklamere for kommunen på. Ikke alle kommuner er like bevisst denne muligheten.
For mange ordblomster står i veien for budskapet i mange kommunale stillingsannonser, mener språkspaltist Agnar Kaarbø. Foto: Terje Lien

Vi starter på Helgeland, midt i landet, midt i leia, som det står i annonsen med overskriften: «Brønnøy 100 % fast stilling som Oppvekstsjef». Prosent skal her skrives med bokstaver. Oppvekstsjef er ikke egennavn, og kan derfor ikke skrives med stor forbokstav. Her er det mange kommuner som slurver.

Videre står det: «Brønnøy kommune har ledig en spennende og utfordrende stilling som oppvekstsjef. Innenfor området sitt ansvar og myndighet ligger for tiden grunnskole, SFO, barnehage, Barne- familiesenteret samt Kultur- og kompetansesenteret.»

Lese mer?

Jeg er abonnent

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Spørsmål? Kontakt oss på redaksjon@kommunal-rapport.no

Flere artikler om

Delta i debatten

Vi setter stor pris på at du deler ny kunnskap, dine egne erfaringer og diskuterer med oss og andre lesere. Du må bruke ditt fulle navn for å delta i debattene. Debatten vil bli moderert i tråd med de presseetiske regler. Modereringen skjer i etterkant av publiseringen.