- Sett tydelig pris på tjenestene

Administrasjon. Over 200 kommuner som scorer dårlig på Forbrukerrådets servicetester får nå brev om hvordan de kan informere bedre om prisen på tjenester. Sjekk servicen i din kommune.
Fagdirektør Anne Haabeth Rygg i Forbrukerrådet mener kommunene må slutte å gjemme bort priser på tjenmester. Foto: Kjell Håkon Larsen/Forbrukerrådet
Kommunikasjon av tjenestene til innbyggerne er helt avgjørende Fagdirektør Anne Haabeth Rygg

Forbrukerrådet har gjennomgått alle sine rapporter etter testing av Kommune-Norge de siste ti årene. I perioden 2005–2013 er det gjort hele ni gjennomganger av kommunenes service.

I en fersk rapport oppsummerer Forbrukerrådet funnene om prisinformasjon fra kommunetestene, og kommer samtidig med flere konkrete råd til kommunene (se egen faktaboks for full oversikt).

Lese mer?

Jeg er abonnent

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Spørsmål? Kontakt oss på redaksjon@kommunal-rapport.no

Flere artikler om

Delta i debatten

Vi overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl. 07 og 24. Kommentarfeltet er nå stengt og åpner igjen kl. 07.00. Velkommen tilbake da!