Hafslund beklager forsinkede tårn

Politikk. Oslo kommune betalte 40 millioner for at reklametårnene skulle forsvinne så raskt som mulig etter januar 2011. Tre år senere står de der fortsatt, og Hafslund beklager.
Nedstigningstårnene, vanligvis dekket med reklame, preger fortsatt bybildet i Oslo, tre år etter at de skulle vært fjernet. Foto: Vegard F. Venlig

Oslos energiselskap Viken Energi, i dag en del av Hafslund, inngikk i 2001 en avtale med reklameselskapet JCDecaux. Ved å ta over vedlikeholdet av samtlige nedstigningstårn i Oslo, fikk selskapet bytte ut kommunes tårn med reklametårn, og selge reklame på utvalgte lokasjoner.

Kommunal-Rapport.no avdekket tidligere i år at selskapet og Viken Energi planla å tjene minst 280 millioner kroner på reklamen. Men hva Oslos innbyggere har fått igjen for å ha blitt eksponert for lysreklamen gjennom flere år, avviser i dag Hafslund å svare på.

Lese mer?

Jeg er abonnent

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Spørsmål? Kontakt oss på redaksjon@kommunal-rapport.no

Flere artikler om

Delta i debatten

Vi overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl. 07 og 24. Kommentarfeltet er nå stengt og åpner igjen kl. 07.00. Velkommen tilbake da!