– Vi hadde en markant økning i antall klager på Nav i fjor. Det klages både på avgjørelsen i saken, men ofte også på altfor lang saksbehandlingstid, sier sivilombudsmann Arne Fliflet. Foto: Eivind H. Natvig
– Vi hadde en markant økning i antall klager på Nav i fjor. Det klages både på avgjørelsen i saken, men ofte også på altfor lang saksbehandlingstid, sier sivilombudsmann Arne Fliflet. Foto: Eivind H. Natvig
Denne artikkelen er over ett år gammel. Den kan inneholde utdatert informasjon.

Nav fikk flest til å klage i fjor

Av alle offentlige tjenester som Sivilombudsmannen mottok klager på i fjor, er det én etat som peker seg klart ut – Nav.

Ombudsmannen behandlet i alt 1.678 saker i 2012, 14 prosent flere enn året før. Nav topper statistikken over antall klager sammen med Skatteetaten og Utlendingsnemda.

– Vi hadde en markant økning i antall klager på Nav i fjor. Det klages både på avgjørelsen i saken, men ofte også på altfor lang saksbehandlingstid, sier sivilombudsmann Arne Fliflet.