Nyheter

Leken i klasserommet har blitt mer organisert sammenlignet med 2001, og det har blitt sterkere fokus på bokstavinnlæring, sa professor Elisabeth Bjørnestad ved OsloMet da hun presenterte første delrapport om seksårsreformen.
Leken i klasserommet har blitt mer organisert sammenlignet med 2001, og det har blitt sterkere fokus på bokstavinnlæring, sa professor Elisabeth Bjørnestad ved OsloMet da hun presenterte første delrapport om seksårsreformen.

Seksårsreformen ga mer bokstavlæring og mindre frilek

Nesten åtte av ti lærere forventer at førsteklassingene skal kunne lese og skrive enkle ord til jul. Samtidig sliter flere kommuner med å få tak i kompetente lærere til å jobbe med de yngste, viser ny rapport.Evaluering av seksårsreformen

Publisert Sist oppdatert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt Ukespass


175,-

KJØP

Digitalt Prøveabonnement
3 Måneder

1750,-

KJØP

Kommunal Rapport Digitalt
1 år

4750,-

KJØP

Kommunal Rapport digitalt 1 år inklusive papiravis

5250,-

KJØP

Powered by Labrador CMS