Tibe Gruppen satser bevisst på Kommune-Norge, bekrefter konsernsjef Terje Heggem. Foto: Tibe
Tibe Gruppen satser bevisst på Kommune-Norge, bekrefter konsernsjef Terje Heggem. Foto: Tibe
Denne artikkelen er over ett år gammel. Den kan inneholde utdatert informasjon.

Satser på de små og mellomstore

Minimal endring i kjøp av reklametjenester i Kommune-Norge. I 2014 bruke kommunene snaue 167 millioner på reklame. Tibe sikter seg inn mot de små og mellomstore kommunene for å få fotfeste.

I 2014 var det 586 selskaper innen bransjen «Reklamebyråer» som sendte regninger for 119 millioner kroner til Kommune-Norge. Året før sendte 556 selskaper i reklamebransjen regninger for over 115 millioner kroner. Det viser en oversikt fra Kommunal Rapport sin Leverandørdatabase. Databasen inneholder oversikt over nesten alle leverandører til norske kommuner og fylker.

Ut fra regnskapstallene i databasen kommer det fram at 361 kommuner og 18 fylker benyttet seg av disse leverandørenes tjenester i 2014. Ikke uventet er det kommunene som står for det største innkjøpet. I 2014 kjøpte kommunene reklametjenester for nesten 87 millioner kroner, mens de i 2013 brukte 86 millioner kroner. Fylkene på sin side brukte 32 millioner kroner i 2014 og 28 millioner kroner i 2013.