Satser på de små og mellomstore

Leverandørdatabasen. Minimal endring i kjøp av reklametjenester i Kommune-Norge. I 2014 bruke kommunene snaue 167 millioner på reklame. Tibe sikter seg inn mot de små og mellomstore kommunene for å få fotfeste.
Tibe Gruppen satser bevisst på Kommune-Norge, bekrefter konsernsjef Terje Heggem. Foto: Tibe

I 2014 var det 586 selskaper innen bransjen «Reklamebyråer» som sendte regninger for 119 millioner kroner til Kommune-Norge. Året før sendte 556 selskaper i reklamebransjen regninger for over 115 millioner kroner. Det viser en oversikt fra Kommunal Rapport sin Leverandørdatabase. Databasen inneholder oversikt over nesten alle leverandører til norske kommuner og fylker.

Ut fra regnskapstallene i databasen kommer det fram at 361 kommuner og 18 fylker benyttet seg av disse leverandørenes tjenester i 2014. Ikke uventet er det kommunene som står for det største innkjøpet. I 2014 kjøpte kommunene reklametjenester for nesten 87 millioner kroner, mens de i 2013 brukte 86 millioner kroner. Fylkene på sin side brukte 32 millioner kroner i 2014 og 28 millioner kroner i 2013.

Leverandør201220132014Totalt
S & S Norway As15.600.47913.565.68214.621.15143.787.312
Orangeriet As4.526.0556.350.3494.926.25015.802.654
Fv33 Kommunikasjon As3.445.3063.767.0507.212.356
Ferskvann Reklamebyrå As1.705.9731.612.6062.363.3675.681.946
Tibe Reklamebyrå As3.912.6463.762.8952.258.8389.934.379
Tibe 3 As2.090.8691.310.1222.224.9995.625.990
Pro & Contra As82.2508.5001.869.4971.960.247
Dinamo As1.690.4462.471.4281.787.7915.949.665
Allegro Tønsberg As103.0261.838.0301.695.6193.636.675
Kord As787.9671.607.6981.667.6684.063.333
Siste Skrik Kommunikasjon As38.8791.488.1881.571.6423.098.709
 

Lese mer?

Jeg er abonnent

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Spørsmål? Kontakt oss på redaksjon@kommunal-rapport.no

Flere artikler om

Delta i debatten

Vi setter stor pris på at du deler ny kunnskap, dine egne erfaringer og diskuterer med oss og andre lesere. Du må bruke ditt fulle navn for å delta i debattene. Debatten vil bli moderert i tråd med de presseetiske regler. Modereringen skjer i etterkant av publiseringen.