Renovasjonsetaten i Oslo kommune og Saatchi og Saatchi vil få Oslo-folk til kildesortere. En av kampanjene de har hatt retter seg mot gjenvinning av matrester. Foto: Saatchi og Saatchi
Renovasjonsetaten i Oslo kommune og Saatchi og Saatchi vil få Oslo-folk til kildesortere. En av kampanjene de har hatt retter seg mot gjenvinning av matrester. Foto: Saatchi og Saatchi
Denne artikkelen er over ett år gammel. Den kan inneholde utdatert informasjon.

Bruker litt mer på reklame

Kommune-Norge brukte i 2013 rundt 160 millioner kroner på selskaper i reklamebransjen. Det er en økning på snaue 27 millioner kroner fra året før.

Reklamebyrået Saatchi & Saatchi Oslo (S & S Norway As) topper listen over de største reklamebyråene blant dem som leverer varer og tjenester til Kommune-Norge. De siste to årene har de fakturert Oslo kommune for til sammen 29,1 millioner kroner. Henholdsvis 15,6 millioner i 2012 og 13,5 millioner i 2013.

– Beløpet ser betydelig ut, men dette inkluderer også alle underleverandører. Summene du viser til inkluderer alt fra trykksaker, reklame og infoskilter til mediekjøringer og profileringsartikler. Våre rene byråinntekter er betydelig lavere, sier byråleder Jon Fredrik Sandengen i reklamebyrået Saatchi & Saatchi.