Oppfordrer kommunene til å satse på selvbetjening

Styring. Så lenge tjenesten er brukervennlig, er de fleste innbyggere positive til å gjøre en større del av jobben, mener ekspert på tjenestedesign. 
Selvbetjening gir mer effektive tjenester, både for kommunen og for brukeren, ifølge Lavrans Løvlie, partner i PwC og ekspert på tjenestedesign. Illustrasjonsfoto: NTB scanpix

Bedre digitale tjenester i kommunene skal gjøre hverdagen lettere for innbyggerne. En undersøkelse som er gjennomført av Norstat på vegne av konsulent- og revisjonsselskapet PwC, tyder imidlertid på at digitalisering av landets kommuner krever en god dose tålmodighet.

I dag er det bare én av tre innbyggere som er fornøyd med brukervennligheten på de digitale tjenestene i sin kommune, ifølge undersøkelsen.

 
 
 

Lese mer?

Jeg er abonnent

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Spørsmål? Kontakt oss på redaksjon@kommunal-rapport.no

Flere artikler om

Delta i debatten

Vi setter stor pris på at du deler ny kunnskap, dine egne erfaringer og diskuterer med oss og andre lesere. Du må bruke ditt fulle navn for å delta i debattene. Debatten vil bli moderert i tråd med de presseetiske regler. Modereringen skjer i etterkant av publiseringen.