Norske lærere bruker mindre tid på kompetanseutvikling enn sine kolleger i andre OECD-land, viser den siste talisundersøkelsen. Illustrasjonsfoto: Colourbox
Norske lærere bruker mindre tid på kompetanseutvikling enn sine kolleger i andre OECD-land, viser den siste talisundersøkelsen. Illustrasjonsfoto: Colourbox
Denne artikkelen er over ett år gammel. Den kan inneholde utdatert informasjon.

Norske lærere på kursbunn

Norske lærere har i gjennomsnitt under halvparten av antall kursdager i løpet av et år sammenliknet med deres utenlandske kolleger.

Det viser OECDs internasjonale undersøkelse om undervisning og læring (Talis). Alle de nordiske landene er med blant de 34 deltakerlandene i undersøkelsen.

Norske lærere bruker mindre tid på kompetanseutvikling enn sine kolleger i andre OECD-land. Mens de norske lærerne for eksempel kun brukte 3,5 dager på kurs og workshops i 2013, var gjennomsnittet for lærere i Talis 8,5 dager.